Fiche

La formation des maîtres : études féministes
Articles
Micheline Scheys
Dit artikel opent met een korte voorstelling van de drie fasen van het Europese programma TENET (Teacher Education Network), dat de integratie van de gelijke-kansenproblematiek in de vorming van de leerkrachten op het oog had. Verder komen de resultaten van de 'Cel Diversificatie' van de Vlaamse Onderwijsraad aan bod. Deze 'Cel Diversificatie' ontwikkelde twee modules. De module 'Technische Vakken' wil, vertrekkend vanuit de leefsituatie van meisjes, meisjes ertoe aanzetten om te kiezen voor technische richtingen. De module 'Algemene Vakken' reikt uitgangspunten aan om de in de maatschappij aanwezige sekseverhoudingen ter discussie te stellen. Tenslotte wordt de vraag gesteld naar de wenselijke relatie tussen de feministische verworvenheden en het onderwijs.
Chronique féministe, vol. ( 1994) 53 p. 29- 31

Sujets

Collection de bibliothèque - 15/94/1562_FR

Volume/Partie Exemplaire Statut du prêt Date jusqu'à
- 15/94/1562_FR Non empruntable -